Jumlah Paparan Halaman

20.11.13

MENCARI INTAN DI LOMBONG PASIR.....


12 pasukan termasuk empat yang telah layak secara automatik sebelum 2013 mengesahkan tempat di pusingan akhir Piala Asia 2015. Malangnya, tiada nama MALAYSIA disenarai itu.

Kegagalan mempertahankan Piala AFF 2012 menyaksikan King Gobal menyasarkan layak secara merit ke Australia 2015 sebagai sasarannya. Baguslah. Tidak mungkin selamanya kita sekadar mahu bergelar jaguh Asia Tenggara.

Malangnya, sasaran itu kian tersasar. Bukan tidak boleh dicapai. Tetapi pendekatan serta pemilihan pemain yang sering dipertikaikan, mungkin menjadi penyebab utama kegagalan itu.

Salah satu kekosongan tempat itu, bakal menjadi milik Juara Cabaran Asia 2014. Satu pertandingan yang dikhususkan untuk negara - negara membangun bola sepak Asia.

Dua lagi kekosongan bakal menjadi milik Naib Johan Kumpulan A dan Naib Johan Kumpulan C.

Dan, pasukan ke 16 yang bakal ke Autralia pada 9 hingga 31 Januari 2015 adalah;

Ada nama Malaysia di senarai itu. Namun, berdasarkan fakta di atas, kedudukannya kian terperosok.

Mungkin Malaysia boleh menang di perlawanan ini;

dan memungut tujuh mata secara keseluruhan. Namun, mengharapkan Iraq, Lebanon dan Syria gagal di perlawanan terakhir mereka adalah ibarat mencari intan di lombong pasir.

Juga, mana mungkin kita boleh mendapat toman, seandainya kita memancing di Selat Melaka.

CUIT SIKIT:

Dengan peluang yang amat tipis, dan bersandarkan keyakinan pelbagai pihak yang kian terhakis, aku fikir eloklah FAM segera menamatkan kontrak K . Rajagobal itu.

Jika kejayaan lalu menjadi sandaran, beliau sudah pun mendapat penghargaannya.

On June 4, 2011, K. Rajagopal was awarded the Panglima Jasa Negara (P.J.N) which carries the title Datuk[2] in conjunction with the Yang di-Pertuan Agong's birthday, 2011. He was among 67 recipients of the awards from His Majesty Tuanku Mizan Zainal Abidin at Balairong Seri, Istana Negara.

Bak kata Hafizal Hamad semalam, sejarah adalah perkara lampau sebagai kenangan. Yang menjadi ukuran adalah pencapaian semasa.

Buat King Gobal, hantarlah segera, surat letak jawatan supaya Datuk Midin senang buat kerja untuk menghantar surat lantikan kepada Ketua Jurulatih yang baru.

Mungkin tuah dan sentuhan baru, Malaysia boleh layak ke Australia 2015.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH