Jumlah Paparan Halaman

19.6.14

MENJELANG PERLAWANAN terAKHIR.....

Satu masa dahulu, PDRM dan NS berkongsi Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi sebagai gelanggang utama mereka.

Namun, di sepanjang perkongsian itu, NS dan PDRM tidak pernah bertemu dalam mana - mana perlawanan liga. Maklumlah, kedua - duanya bersaing di liga berlainan.

Esok, ceritanya sudah berubah. NS dan PDRM bakal berhadapan di Paroi dengan halatuju berbeza di saingan liga yang sama.

Jika dilihat daripada nama, esok, NS seharusnya bakal turun untuk mengesahkan kejuaraan. Malangnya, pelaburan berjumlah RM 9 JUTA oleh PBNS hanya membolehkan NS turun menentang BAKAL JUARA LIGA PREMIER 2014, PDRM.
Samada menang, seri atau kalah, NS sudah mengesahkan tempat ke Liga Premier 2015. PDRM pula telah mengesahkan tempat ke Liga Super 2015. Memang NAMA dan kemegahan perbelanjaan tidak pernah menjanjikan apa - apa.

Apa kemegahan dan kemeriahan yang mahu luahkan oleh para PSNS dan Ultras esok?

CUIT SIKIT:

Esok juga bakal berlangsung dua lagi perlawanan yang saling berhubungkait dengan pertembungan di Paroi itu.
Pasukan yang secara tiba - tiba disayangi dan disukai oleh Warga FELDA, bakal turun dengan misi WAJIB MENANG di Selayang. Jika Felda dan NS menang, ada kemungkinan kes potong konar di hari terakhir bakal berlaku.

Di Alor Setar esok, ada kemungkinan berlaku PAKATAN UTARA demi pemburuan Pulau Pinang ke Liga Super.

Dengan KEDAH sudah tidak boleh melangkah ke tangga lebih atas, boleh jadi, atas semangat dua negeri berjiran ini, Pulau Pinang diberikan laluan oleh Kedah.

24 Jun bakal menamatkan saingan Liga Premier dengan pertemuan Perlis dan Felda. PDRM pula berhadapan Kedah. Manakala Pulau Pinang berdepan KL SPA Putrajaya.

Sekiranya PDRM gagal meraih mata malam esok, aku fikir FELDA United bukannya PDRM yang menjuarai Liga Premier musim ini.

Buat Jang dan Milah, adakah anda turun ke Paroi malam esok demi sokongan tegar kepada NS atau untuk meluahkan rasa geram kepada PBNS?

HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH