Jumlah Paparan Halaman

4.12.17

MOHON PSNS JANGAN SENTAP.....

ADA SATU POST KAT FB yang katanya;.....

Kau baru lepas graduate Ijazah dekat universiti dan selepas itu kau mula bekerja dalam satu syarikat. Di dalam department kau, ada satu team leader yang hebat dan berpengalaman. Tapi belajar takat SPM je.

Lepas setahun, Boss kau mencari seorang manager untuk handle deparment kau tu. Dan macam yang kita tahu, kau ajelah yang layak sebab mempunyai kertas Ijazah dan layak untuk duduk dikerusi empuk itu. Manakala, team leader kau gagal dinaikkan pangkat sebab hanya sekadar mempunyai sijil SPM.

Silap pada team leader tersebut sebab tak belajar sambil bekerja untuk dapatkan kertas yang lebih baik. Tapi, kau yang ada ijazah dan dinaikkan pangkat pon belum tentu mampu handle department tersebut, sebab atas faktor kekurangan pengalaman. Dan selepas beberapa minggu, department kau menjadi huru hara dan mendapat rekod kecermelangan yang paling teruk.

Macam tulah dalam pentas bolasepak Malaysia. Negeri Sembilan yang tak layak masuk Liga Super, sebab kalah di Liga Perdana, tapi disebabkan salah satu pasukan di Liga Super tak complete lesen dan segala dokumen, jadinya Negeri Sembilan dipilih dan dinaikkan pangkat ke Liga Super untuk sekadar untuk cukupkan kuota pasukan.

Dan aku boleh agak, Negeri Sembilan akan sekadar menjadi lubuk mata bagi pasukan lain di Liga super. Sebab? Ya, sebab dekat Liga Perdana pon termengah-mengah nak bersaing, itu pon tak menang, ada hati pulak tu nak berkepak bagi saingan hebat kat Liga Super.

nota kaki:
aku posting tanpa edit nota itu.

CUIT SIKIT:

Para akhir tu memang mencabar. Tapi, itu pendapat dio. Biarkanlah dio.

Cuma, aku harap PBNS dapat membentuk satu pasukan yang bersifat mahu menang bukannya mahu menjimatkan bajet seperti dulu - dulu.

Dah ada rezeki main di Liga Super, buatlah yang terbaik dan jangan turun semula sebab lesen kono tarik sudahlah.

HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH