Jumlah Paparan Halaman

11.8.16

TM PIALA MALAYSIA 2016 UNTUK NS?.....

Aku percaya para PSNS dan SYS masih riang dan gembira kerana NS menang kelmarin.

Keputusan yang disambut bercampur baur sebenarnya. Ramai penyokong mahukan kejayaan di Liga Premier dan kembali ke Liga Super 2017. Kemenangan di Piala Malaysia hanyalah satu bonus dan dividen sahaja.

Namun,dengan keupayaan pasukan NS sendiri yang amat sukar mengekalkan momentum kejayaan, aku fikir, eloklah PBNS memberikan tumpuan sepenuhnya kepada Piala Malaysia 2016.

Lima perlawanan tanpa menang selepas aidilfitri di Liga Premier tetapi mencatat tiga kemenangan [ dua di arena lawan ] dan satu kalah di Piala Malaysia memberikan gambaran betapa pasukan NS tahun ini mungkin amat sesuai untuk bermain di liga singkat seperti Piala Malaysia ini.

Liga beronti - beronti dan panjang seperti Liga Premier dan Liga Super ini, tak sesuai buat NS agaknya. Cam naik bas beronti - ronti la. Boring dibuek eh.

Setakat ini, hanya KEDAH dan KELANTAN yang telah mengesahkan tempat ke Suku Akhir tetapi bagi semua pasukan di nombor tiga dan empat setiap kumpulan, mungkin peluang mereka bakal berakhir hujung minggu ini. Bergantung kepada minat dan kesungguhan mereka terhadap saingan Piala Malaysia ini.

CUIT SIKIT:

Jika kedudukan pasukan kekal sehingga tamat saingan kumpulan, maka laluan seterusnya adalah seperti berikut;
NS bakal berentap dengan KEDAH / PDRM / KELANTAN dalam laluan ke Final. Lawan sapo? Anda kajilah sendiri.

Boleh ke masuk final? Boleh jer. Tetapi tunggulah keputusan perlawanan dengan Melaka di Paya Rumput, Jumaat ini.

HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH