Jumlah Paparan Halaman

26.7.17

ALAHAI NOOR HAZRUL.....

Sehingga jam 11:30 malam, 25 Julai 2017, NS sebenarnya telah kembali ke nombor satu carta Liga Premier 2017 ekoran pendahuluan 2 - 1 ke atas Terengganu di Kuala Terengganu.

Biasalah, sebagai tuan rumah, Terengganu akan mengasak habis - habisan di minit - minit terakhir. Biasa jugalah, sebagai pasukan pelawat yang sedang mendahului, NS bermain secara bertahan. Itu memang biasa. Peringkat dunia pun seperti itu coraknya.

Tetapi yang tidak biasanya adalah tindakan tidak bijak dan tak berapa cerdik pemain NS di minit - minit akhir itu;
Menerusi satu lob dari kawasan tengah padang, bola sampai kepada [ 13 ] Noor Hazrul yang aman damai tanpa sebarang cabaran daripada pemain Terengganu.

Dalam keadaan selesa itu, Noor Hazrul tidak bermain secara bijak. Sebaliknya bermain secara amatur dan budak sekolah apabila membuat tandukan ke dalam kawasan penalti sendiri.

Sepatutnya, beliau membiarkan sahaja bola itu keluar tetapi berada dalam kawalan dan pengawasan.

Lebih teruk, tanpa rasa bersalah, beliau terus kekal tercegat tanpa sebarang usaha untuk memperbetulkan kesilapan itu.

Ekoran kesilapan beliau, Shazlan Alias menjaringkan gol sendiri;
pada minit ke 90 + 2, yang bukan sahaja mengikat keputusan tetapi juga menyebabkan NS menamatkan saingan ke 18 Liga Premier 2017, di tangga ketiga di belakang Kuala Lumpur dan Terengganu.

CUIT SIKIT:

Kalau NS gagal naik ke Liga Super 2018, Noor Hazrul boleh dijadikan sebagai salah satu daripada KAMBING HITAMnya. Tak percaya?

Kalau tak percaya, lihatlah sendiri di;

HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH