Jumlah Paparan Halaman

6.3.14

HELLO AUSSIE

Menepati ramalan aku pada posting lalu, CHINA yang selama ini mendiami tangga Ke 2 Kumpulan C menjadi pemintas kepada lima pasukan yang sekian lama berstatus pasukan tangga Ke 3.
Lebanon dan Malaysia meraih tiga mata di perlawanan terakhir masing - masing. Namun, ianya hanya cukup untuk bersorak merayakan kemenangan, tetapi tidak cukup untuk ke Australia.
SATU kekosongan tempat itu untuk diisi oleh pasukan yang dikategorikan sebagai negara membangun di arena bola sepak Asia.

Piala Cabaran AFC 2014 bakal berlangsung di Maldives pada 19 - 30 Mei nanti. Myanmar, Laos dan Filipina bakal bertarung di pusingan akhir itu. Hanya JUARA sahaja bakal ke Australia pada 9 - 31 Januari 2015.

Seperti tulisan aku di posting sebelum ini, Iraq dan China bakal menjadi pencatur sebenar di pusingan kelayakan ini. Biarpun tewas 1-3 kepada Iraq, China layak ke Australia sebagai pasukan terbaik di kalangan nombor tiga.

Jaringan seawal minit kedua oleh Mat Ghaddar tidak cukup membawa Lebanon ke Australia. Menamatkan saingan dengan kemenangan 5 - 2, Mat Ghaddar dan Lebanon hanya mampu berpesta setakat Bangkok sahaja.

CUIT SIKIT:

Buat FAM dan para peminat Harimau Malaya, renungkanlah pencapaian 15 pasukan yang telah sah mengucapkan HELLO AUSSIE;

Bandingkanlah betapa hebatnya pencapaian mereka. Kecuali Oman, 14 yang lainnya adalah pasukan yang telah beraksi di pusingan akhir empat tahun sebelum ini.

Penampilan mereka di pusingan akhir juga bukan sekadar di peringkat kumpulan sepertimana yang dicapai oleh Malaysia pada 1980.

Selepas layak secara merit ke Pusingan Akhir Piala Asia 1980, apakah pencapaian kita semakin baik selepas itu?

Bacalah dengan nama Tuhanmu di;

Kok anda semua rasa masih hebat dan layak untuk terus berkuasa di Kelana Jaya, teruskanlah usaha mengekalkan kerusi, jawatan dan kesombongan itu.

Jika tidak, eloklah serahkan baton kepada orang lain sempena Kongres FAM nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH