Jumlah Paparan Halaman

10.10.12

PREVIU SEPARUH AKHIR PART 2.....

Khamis dan Jumaat ini, dua lagi pasukan bakal menoktahkan perjuangan mereka di Piala Malaysia 2012.
 
Ketika ini, 12 pasukan yang telah menamatkan saingan samada di peringkat kumpulan atau suku akhir sedang membuat kira - kira dan congakan untuk mengemaskini pasukan bagi musim 2013.
 
Malah dikhabarkan, Jai Marlias telah sign kontrak dengan pasukan barunya, Perak pada Ahad, 7 Oktober lalu. Lima hari setelah NS tumbang di suku akhir. Pantasnya Jai Marlias dan Perak buat kerejo ye.
 
Berbalik kepada separuh akhir kedua ini, ketika ini, di saat ini, ATM dan Kelantan bakal membuat perhitungan di final. ATM menjadi tuan rumah di separuh akhir kedua dengan bekal 1 gol di tempat lawan. Mereka masih boleh layak dengan keputusan seri 0-0. Tidak lebih dan tidak kurang daripada itu. Lebih manis sekiranya, ATM menang Khamis nanti.
 
Kelantan pula akan ke Shah Alam pada Jumaat berbekalkan satu gol dari Kota Bharu, Sabtu lalu. Seperti ATM, Kelantan juga boleh layak dengan keputusan seri 0-0. Lebih menarik, Kelantan masih boleh kalah dengan 1 gol asalkan mereka mendapat jaringan di tempat lawan. Misalnya, kalah dengan 1-2 atau 2-3.
Perlawanan Separuh Akhir ke2 pada Khamis dan Jumaat ini akan disiarkan secara langsung menerusi TV1 dan Astro Arena.
 
TEKANAN UNTUK SIAPA?
 
V. Sundramoorthy selaku Ketua Jurulatih Lions XII secara jujur mengakui pasukan menghadapi laluan sukar di Selayang Khamis ini. Sekali gus kenyataan itu mengesahkan, tekanan adalah kepada Lions XII bukannya ATM.
 
Bermain dengan tekanan di peringkat separuh akhir bukanlah sesuatu yang diingini oleh semua pemain. Lebih banyak kesilapan bakal berlaku. Dan, mana - mana kesilapan kecil sekali pun, boleh dihukum lawan.
 
Dilaporkan oleh Nadi Arena baru - baru ini, Irfan Bakti tidak mengakui Selangor sedang tertekan untuk menterbalikkan keputusan di Kota Bharu itu. Beliau mengatakan Kelantan yang tertekan kerana secara matematiknya, Kelantan adalah pasukan yang lebih baik berbanding Selangor.
 
Benarkah kenyataan Irfan itu? Jawapannya, sebagai orang lama di bidang kejurulatihan dan telah biasa bersaing di peringkat separuh akhir dan akhir ini, aku fikir Irfan cuba bermain politik bola.
 
Itu adalah perang psiko awal oleh Irfan terhadap Kelantan yang bakal ditemui Slangor di Shah Alam, Jumaat ini. Mana mungkin pasukan yang sudah ada modal lebih tertekan daripada pasukan yang sedang mencari modal?
 
Dan, itulah bezanya kenyataan penuh pengalaman daripada Irfan Bakti berbanding kenyataan seorang Ketua Jurulatih muda seperti V.Sundramoorthy itu. Memang benar pengalaman akan membezakan seseorang.
 
CUIT SIKIT:
 
Pengalaman Ketua Jurulatih dan pemain akan membawa pasukan mereka ke final pada 20 Oktober nanti.
 
Dan, aku memilih ATM dan Kelantan untuk ke final kerana pengalaman Ketua Jurulatih dan pemainnya.
 
ATM ada enam pemain yang telah muncul lebih daripada sekali di separuh akhir Piala Malaysia ini. Mereka tahu bagaimana mahu mengekalkan kelebihan mereka setakat ini.
 
Kelantan pula, biarpun Bojan Hodak adalah muka baru sebagai Ketua Jurulatih, biarpun ini adalah pengalaman pertama beliau di separuh akhir ini, bukanlah sebuah pasukan yang muda. Para pemain Kelantan, sebahagian besarnya adalah anggota skuad Johan Piala Malaysia 2010 lalu.
 
ATM lawan Kelantan atau ATM lawan Selangor. Mungkin juga, Lions XII lawan Kelantan. Tidak mustahil juga, Lions XII lawan Selangor.
 
Ah! Tak kisahlah sapo nak lawan sapo. Taun dopan khabarnya NS akan berwajah baru. Azmeer Yusof yang dipinjam dari Pos FC untuk Pialo Malaysia dah sah tak balik ke KL.
 
Aku harap, wajah baru NS itu turut mengambikira sasaran yang besar. Contohnya, NS ke Piala AFC 2014. Baru ngam. Hoben Jang Hoben! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH